جشن تشریف

1396/1/12

دسته:پرورشی

بسم الله الرحمن الرحیم

به حول قوه ی الهی امسال هم طبق سنوات گذشته با پایان پایه ی هشتم بر آن شدیم تا با برگزاری جشنی کوچک، تشرف فرزاندانمان را به ساحت بندگی حضرت حق جل جلاله قدر دانیم و دانش آموزان با حمایت پدرانشان قدم در این راه بندگی بگذارند.

در روز پنج شنبه 1396/3/18 از ساعت 17 دانش آموزان دوره ی 29 دبیرستان هاتف مهمان دو کلاس آشنایی با مسائل و احکام بلوغ بودند. از ساعت 19 آغوش گرم پدران میزبان فرزندان در سالن برنامه گردید تا با روایت داستان آغاز پیامبری حضرت موسی این برنامه هم آغاز گردد.

در ادامه ی برنامه تقدیر بر آن بود تا ضمن استفاده از بیانات حضرت حجة السلام و المسلیمن رمضانی درباره ی بندگی ، شاهد اجرای چند سری مسابقه توسط ایشان برای پدران و پسرانی از جمع باشیم تا بر جذابیت این اتفاق بزرگ افزوده شود.

با نزدیک شدن به اواسط برنامه و نزدیکی میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام به فیض نوای دلنشین جناب آقای رضا فضایلی نایل  گشتیم.

دیگر وقتش بود.

آغاز مراسم ویژه ی تشرف فرزندان

پخش کلیپ یا قاضی الحاجات و دکلمه ی زیبای متن ابتدایی

اینک دانش آموزان در محضر پدران و در کنار یکدیگر آماده ی خواندن پیمان نامه ی خود با خدای خود و امام زمانشان بودند.

خدایا . . . در این ماه مبارک پیمان می بندم که ایمان، این بزرگترین نعمت و مهم ترین سرمایهام را از چنگال شیطان و آفات زمانه حفظ کنم!

خداوندا . . . با تو عهد میبندم که همیشه دست به دامان قرآن تو باشم و تنها آن را زیورِ طاقچهی فراموشی نکنم بلکه باغچهی وجودم را با آیاتش پرورش دهم!

پروردگارا . . . تعهد میکنم که رشته ی پیوند و توسلم به رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) و اهل بیت گرامیش (علیهم السلام) را محکمتر سازم و تمام سعی خود را به کار گیرم تا زینت آنان و طریقشان باشم نه آنکه مایهی سرافکندگیشان گردم!

 بارالها . . . با تو پیمان می بندم که خود را به زیور حیات طیبه بیارایم و چشم، گوش، زبانم و تمامی اعضا و جوارحم را عفیف سازم و در جهاد اکبر به مدد نورانیت عقلم همواره به حرام پشت کنم و به واجب تو روی آورم!

معبودا . . . با تو عهد میبندم که تمام هستم را در جهت شعلهورتر شدن محبت مهدوی در جانم به کارگیرم. می کوشم که گوش به فرمان، مدافع و یاور او در هر لحظه و هر جایی باشم و لحظهای از گام برداشتن در مسیر تحقق قیامش باز نایستم!

 

تصاویر                          فیلم