سوالات متداول ثبت نام در دبیرستان هاتف

لیست سوالات

لطفا با دقت سوالات زیر را مطالعه نموده تا جواب اکثر سوالات خود را درباره ی دبیرستان هاتف پیدا کنید

گام های دبیرستان هاتف در جهت کیفیت بخشی به آموزش خود عبارتند از:    
                                                                                                                                                                                                                                                                  
برنامه ریزی آموزشی منسجم و دقیق در شورای آموزشی مدرسه
استفاده از دبیران توانمند، خلاق و مجرب
کادر اجرایی اعم از مسئولین پایه و معاونت اجرایی پیگیر و منظم 
رصد مداوم اجرای صحیح برنامه های آموزشی توسط شورای آموزشی
برگزاری جلسات مشاوره ی عمومی و خصوصی برای دانش آموزان و اولیای محترم در جهت حل مسائل آموزشی
ارزشیابی مستمر فعالیت های آموزشی دانش آموزان
تحلیل نتایج ارزشیابی و بازخوردگیری  
برنامه ریزی جهت انجام اصلاحات احتمالی فعالیت های آموزشی
حضور جدی مسئولینی در هر پایه ی دبیرستان هاتف، سبب شده که دانش آموزان، ارتباطی عمیق تر با مدرسه و فعالیت های آن داشته باشند. مسئولین هر پایه که به عنوان معلمین راهنما و یا مشاورین شناخته می شود، وظیفه ی رصد دقیق و حرفه ای عملکرد دانش آموزان را خواهند داشت. برنامه ریزی عمومی و فردی برای دانش آموزان، نظارت بر حسن انجام وظایف آموزشی، تحلیل نتایج و در صورت لزوم پیش بینی اقدامات ترمیمی از جمله فعالیت های مسئولین پایه ها به شمار می رود. رابطه ی دوستانه و صمیمی -با ملاحظات دقیق تربیتی لازم- در کنار دانش آموزان، بستری را برای پیگیری های جدی آموزشی مدرسه فراهم نموده است.
سایه افکنی کنکور بر آموزش دبیرستان، سبب شده که در بسیاری از مدارس، به بهانه ی آماده کردن دانش آموز برای شرکت در کنکور و ورود به دانشگاه، بار روانی زیادی را بر دانش آموزان تحمیل نمایند که متاسفانه به واپس زنی و بی انگیزگی دانش آموزان منجر شده است. تمرکز بر آموزش و آزمودن تستی، رقابت های نسنجیده و رتبه بندی دانش آموزان به بهانه های مختلف که امروز دامن گیر جدی آموزش کشورمان شده است،‌ از سویی و از سوی دیگر توقعات و انتظارات پیرامونی اعم از والدین و جامعه و ...، دانش آموزان ما را دچار نگرانی ها و اضطراب هایی بی حد و وصف نموده و عملا تحصیل نمودن را به امری تلخ بدل نموده است. از آن جا که دبیرستان هاتف نیز جدای از این جامعه، نقش آفرینی نمی کند باید اذعان داشت که چنین مساله ای همواره برای ما نیز مطرح بوده است. لذا سعی بر این بوده تا حد توان با برنامه ریزی برای انجام برخی اقدامات به موقع و حذف برخی فعالیت های متداول (نظیر حذف رتبه بندی در دوره ی اول متوسطه، حذف و به حداقل رساندن آزمون تستی در دوره ی اول و پایه)، بتوانیم فضای مدرسه و دانش آموزان را حتی المقدور کنترل نماییم. البته این به معنای حذف جدیت در امر آموزش نبوده و تعمیق آموزش از اهداف جدی مدرسه بوده و هست. این رویکرد سبب شده که حتی المقدور، در ضمن حفظ نتایج درخشان آموزشی مدرسه، حفظ سلامت روح و روان دانش آموزان در اولویت قرار بگیرد. در اینجا نقش پررنگ مشاورین در هر پایه ی مدرسه، به خوبی برای دانش آموزان و خانواده های گرامی هویدا خواهد بود.
توجه به رغبت ها و توانمندی های دانش آموزان دوره اول متوسطه، سبب شده که در حال حاضر دبیرستان هاتف در هر سه رشته ی ریاضی-فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی پذیرش داشته باشد. ساختار منظم آموزشی دبیرستان و استفاده از کادر حرفه ای در هر رشته، زمینه ساز موفقیت و نتیجه گیری قابل قبول در هر سه رشته شده است.
فارغ التحصیلان دبیرستان هاتف تا امروز (سال ۱۴۰۰) در ۲۹ آزمون کنکور سراسری (از سال ۱۳۷۱) شرکت داشته اند که نتایج آن ها به تفصیل به همراه تحلیل آن، در بخش دانش  آموختگان آمده است. توجه به چند نکته در بررسی این نتایج حائز اهمیت است:
-	به منظور آشنایی هر چه بهتر، سعی شده است اسامی تمامی دانش آموزان به همراه رشته و دانشگاه قبولی، به تفکیک دوره ثبت شود. تحلیل صحیح نتایج کنکور، منوط به بررسی کلی و عیار قبولی هر مدرسه هست. محدود نمودن به بیان 
           چند رتبه برتر در یک مدرسه، زمینه ساز خطاهای شناختی خواهد بود.
-	جدول نتایج کلی دبیرستان گویای پذیرفته شدن حدود نیمی از فارغ التحصیلان هاتف (که تا امروز بیش از ۱۸۰۰ نفر می باشند) در دانشگاه های برتر کشور می باشد.
-   	 قبولی در دانشگاه  های دولتی تهران نیز در ده دوره ی گذشته حدود ۶۵ تا ۷۵ درصد بوده که نتیجه  ای درخشان محسوب می شود.

مشاهده آمار دانش آموختگان دبیرستان هاتف در : https://hatefschool.ir/dore2/SuccessRates
-       توجه جدی به دو بعد تعلیم و تربیت در کنار هم در طول دوره ی تحصیل دانش آموزان
-	نگاه متعادل به بحث تربیت دینی و پرهیز داشتن از فشارها و اجبارهایی که منجر به نتیجه ی عکس می شود.
-	فضای مثبت اخلاقی در مدرسه
-	اهمیت دادن جدی به شکل گیری صحیح گروه های همسال با نظر به جایگاه ویژه این مولفه در سنین نوجوانی  
-	خانواده های دغدغه مند نسبت به بحث تربیت در کنار پیشرفت تحصیلی
-	بسترسازی و مهارت افزایی برای توانمند نمودن دانش آموزان برای ورود به زندگی اجتماعی
-	توجه به ساحت های گوناگون تربیتی در حد توان و ظرفیت مدرسه
-	استفاده از دبیران، مربیان و کادر متدین، متعهد و مجرب و رضایتمندی بالای مخاطبین اعم از دانش آموزان و خانواده ها
-	توجه به نیازهای روز دانش آموزان و برنامه ریزی و تلاش در جهت توانمندی و رفع آن ها
-	وجود ساختار منظم و منسجم در برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی مدرسه
-	دلسوزی و پیگیری جدی عوامل مدرسه نسبت به موفقیت دانش آموزان
-	فضای فیزیکی و ساختمان خوب دبیرستان هاتف در خور نام مدرسه
-	نگاه صحیح به مسائل اقتصادی مدرسه و تلاش در جهت درک هر چه بهتر و بیشتر شرایط جامعه و خانواده ها  
-	نتایج درخشان قبولی در دانشگاه های کشور و وجود ثبات در نتیجه گیری در طول سه دهه ی گذشته (موفقیت اتفاقی نیست!)
-	ارتباط با فارغ  التحصیلان با ایجاد برنامه های مفید برای ایشان و محدود نکردن مدرسه به دوره ی دانش آموزی
طبیعتا انتخاب معلم کارآزموده و توانمند در مدرسه، یکی از گام های مهمی است که در مسیر حرکت صحیح باید برداشته شود. اما نکته ای که باید به آن نیز توجه شود این است که بسیاری از معلمین در مدارس متفاوتی مشغول به تدریس هستند، اما به گفته ی ایشان شرایطی در مدرسه هاتف وجود دارد که بستر خوبی را برای کسب نتایج بهتر، فراهم می سازد. در بیان این شرایط باید به این نکات توجه نمود:
-	حضور دانش آموزان خوب و مستعد در مدرسه
-	اهمیت دادن مدرسه به مدیریت کلاس درس و آموزش هر چه بهتر و خلاقانه تر
-	توجه مدرسه به الگو بودن هر یک از معلمین برای دانش آموزان در جنبه های مختلف زندگی
-	دغدغه مندی معلمین نسبت به علاقمند نمودن دانش آموزان به درس خود
-	هماهنگی خوب بین معاونت آموزشی، مسئولین پایه ها و معلمین در اجرای برنامه ها
-	ارتباط خوب و مناسب بین دانش آموز و معلم و توجه جدی احترام متقابل
-	پیگیری منظم و دلسوزانه کادر مدرسه نسبت به یادگیری دانش آموزان 
-	فراهم نمودن امکانات مناسب برای تدریس
-	ارزشیابی مستمر یادگیری دانش آموزان
کلاس هایی که اصطلاحا با عنوان فوق برنامه تعریف می شوند به چند صورت می باشند: 
اول کلاس هایی که عنوان مشترک با عناوین برنامه رسمی آموزش و پرورش دارد (مثلا ریاضی)، اما به منظور عمق بخشیدن به آموزش، ساعات اضافه تری در متن برنامه هفتگی تعریف شده که زمان آن به عمدتا به حل تمرینات بیشتر و یا پرداختن به سطح بالاتر در یک مبحث، اختصاص می یابد. 
دوم کلاس هایی هستند که به صورت ویژه در برنامه هفتگی تعریف می شوند که در دوره اول متوسطه عبارتند از: کلاس های انتخابی ماهر، کلاس های ترمیک زبان انگلیسی، کلاس مشاوره، کلاس آداب زندگی و ... و در دوره متوسطه دوم کلاس های مهارت های زندگی، کلاس های المپیاد علمی، کلاس های اعتقادی و ... بوده است که هر یک از این عناوین شامل برنامه ای مدون و مشخص می باشد.
به منظور مهارت افزایی، آشنایی با رشته های مختلف، کشف استعدادها و توجه به علایق دانش آموزان، در هفته دو ساعت از برنامه به کلاس های انتخابی ماهر اختصاص یافته است. دانش آموزان در هر ۶ هفته یا یک دوره میان ترمی، از بین عناوینی که تا امروز به حدود ۶۰ عنوان رسیده است، بر اساس علاقه، کلاس هایی را که برایشان معرفی می شود، انتخاب می کنند و دوره ی کوتاهی را می گذرانند. در شرایط عادی در مجموع با احتساب تابستان، تعداد این دوره ها برای هر دانش آموز به ۱۵ دوره می رسد و می تواند آشنایی خوبی را با رشته های مختلف فنی، هنری، آزمایشگاهی، مهارتی و ... پیدا کنند. در برنامه ریزی این عناوین سعی شده است که دوره های ابتدایی، بیشتر جنبه ی دست ورزی و فعالیت عملی داشته و رفته رفته عناوینی که جنبه های انتزاعی تر دارد (متناسب با ظرفیت های شناختی و گرایشی دانش آموزان) نیز به پیشنهادات افزوده می شود. در پایان هر سال نیز، دستاوردهای این کلاس ها در نمایشگاهی تحت عنوان ماهر در معرض دید عموم از جمله اولیای محترم دانش آموزان قرار می گیرد.
آشنایی بیش تر با برنامه های کلاس ماهر در : https://hatefschool.ir/dore1/Maher
با توجه به اهمیت توانمندی دانش آموزان در درس زبان برای مراحل بالای تحصیل و کسب مدارج عالی، دبیرستان هاتف سعی داشته که این موضوع را در پایه های اولیه به خصوص دوره اول متوسطه به صورت جدی تر دنبال نماید. بدون شک آموزش زبان انگلیسی در کنار ملاحظات فرهنگی، همواره جزء دغدغه های خانواده های محترم و اولیای مدرسه می باشد. از این رو، دبیرستان هاتف در حال حاضر برنامه زبان انگلیسی خود را با یکی از موسسات تخصصی آموزش زبان، به صورت ۴ ساعت در هفته و با تعیین سطح دقیق دانش آموزان برگزار می نماید. بالا بردن سطح مهارت های زبانی (خواندن، نوشتن،‌ صحبت کردن، گوش دادن، درک مطلب) از جمله اهداف برگزاری این کلاس ها می باشد. دانش آموزان باید در انتهای هر ترم در آزمون پایانی زبان شرکت نموده و با کسب نمره قبولی وارد ترم جدید بشوند.
شهریه ی دبیرستان هاتف منطبق بر شهریه ی مصوب آموزش و پرورش بوده که هر ساله به مدارس غیردولتی ابلاغ می گردد. شهریه های اعلامی برای دبیرستان هاتف در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰(که در سایت سازمان مشارکتها به نشانی  https://mosharekatha.ir نیز قابل مشاهده هست) برای دوره اول متوسطه (هفتم، هشتم و نهم) مبلغ 167.316.134 ریال و شهریه مکمل 63.580.131 ریال تعیین گردیده است. مبلغ شهریه برای دوره دوم متوسطه (دهم، یازدهم) نیز مبلغ 272.230.000 ریال و شهریه مکمل مبلغ 103.474.000 ریال تعیین گردیده است. البته لازم به ذکر است که اکثر مخاطبین این دبیرستان بر این نکته اذعان دارند که دبیرستان هاتف -نسبت به مدارس مشابه- در دریافت شهریه، شرایط عمومی جامعه را تا حد زیادی در نظر گرفته است.
هر کدام از ما در پاسخ به این سوال، پارامترهایی را عنوان می کنیم: نتایج خوب، معلمین توانمند، پیگیری آموزشی مستمر، محیط سالم، کادر مجرب و ... . البته که همه ی موارد فوق، بدون شک نقش مهمی در ایجاد یک محیط آموزشی خوب ایفا می کند و فقدان یا کمبود هر کدام منجر به ضررهای جبران ناپذیری خواهد شد. اما نکته ی مهم اینجاست که آیا یک محیط آموزشی قوی- از دیدگاه عموم- برای هر دانش آموزی مناسب است؟ آیا اگر شرایطی ایجاد شود که من بتوانم فرزند خود را در مدرسه ای که بهترین نتایج کنکور را داشته ثبت نام کنم، موفقیت فرزند خود را به نوعی تضمین نموده ام؟
                            متاسفانه نگاه کارخانه ای ( که البته این نگاه در کارخانه هم منسوخ است! ) به مدرسه که با ورود به این محیط یک خروجی مشخص خواهیم داشت، کاملا غلط خواهد بود. آنچه بیش از هر موضوعی باید در انتخاب مدرسه مورد توجه قرار بگیرد، موضوع تناسب شرایط فعلی دانش آموز ما با محیط جدید می باشد. این متناسب بودن، چه در زمینه ی علمی و آموزشی و چه در ابعاد غیرآموزشی اعم از فرهنگی، اخلاقی و ... می باشد.
                            در نظر نگرفتن خصوصیات و ویژگی های مخاطب هر مدرسه- که همان دانش آموز می باشند- متاسفانه سبب گردیده که برخی از نوجوانان با مشکلات جدی در زمینه های تحصیلی و سلامت روان مواجه شده و عملاً از آرامش کافی در زندگی تحصیلی خود برخوردار نباشند.
                            لذا پدران و مادران آگاه و حساس نسبت به سلامت نوجوان خود، همواره می کوشند تا محیط تحصیلی فرزند خود را متناسب با توانایی های علمی، شرایط فرهنگی خانواده و ... انتخاب نمایند.
همگام شدن دو موضوع آموزش و پرورش در سنین دبیرستان به خصوص در دوره ی دوم متوسطه، از پیچیدگی ها و ظرافت های خاصی برخوردار است. به طوری که اگر نیم نگاهی به مدارس اطراف خود بیاندازیم، احتمالا شاهد خواهیم بود که پرداختن به یکی، عملا باعث ضعیف شدن دیگری شده است. شاید شما هم با پدران و مادرانی برخورد کرده باشید که وقتی در مورد فضای مدرسه ی فرزند خود صحبت می کنند نسبت به یک بُعد تعریف و نقدهایی را نسبت به بُعد دیگر داشته اند. شرایط حاکم بر این سن نوجوان که به دنبال هویتی مستقل است و در این مسیر، حاضر به پذیرش انواع ناملایمتی ها می شود، کار را بر محیط آموزشی و خانواده سخت میگرداند.
                            شاید بتوان گفت که از دید مخاطبین، دبیرستان هاتف به عنوان مدرسه ای شناخته شده که پرداختن به دو بعد آموزش و پرورش را تا حد قابل قبولی در خود نهادینه کرده است. هر چند که با گذشت زمان، روز به روز این مهم خود را سختتر می نمایاند، اما با مجهز شدن به فکر نو، خلاقانه و در عین حال مبتنی بر اصول، میتوان این دیدگاه را توسعه بخشید. مطلب دیگری که در این راستا باید مورد توجه قرار بگیرد، هماهنگی و هم جهت بودن نگاه تربیتی مدرسه و خانواده است و فقدان آن منجر به اثرات منفی در روان نوجوان می گردد. اینجاست که اهمیت تناسب شخصیتی که در انتخاب مدرسه به آن اشاره شد، خود را نمایان می سازد.
                            دبیرستان هاتف با در نظر گرفتن شرایط فوق سعی نموده تا همواره بستری را مهیا سازد تا روند رشد نوجوان و شکل گیری شخصیت او، با اختلالی مواجه نگردد و آمادگی لازم برای ورود به جامعه ی بزرگتری به نام دانشگاه را کسب نماید.
                            اهمیت دادن به واجبات دینی و آموزش احکام، انس روزانه با قرآن، تمسک جستن به دامان اهل بیت علیهم-السلام در بستر مناسبت های مختلف، رعایت اخلاق و آداب معاشرت، توجه به ساحات مختلف تربیت، سعی در ایجاد بستر مناسب جهت بروز استعدادها و علایق نوجوان در راستای حفظ نشاط دوره ی نوجوانی، ایجاد بستر مناسب برای شکل گیری روابط دوستانه همسالان، آشنایی با مهارتهای زندگی از جمله دغدغه های دبیرستان هاتف بوده و هست. شاید بتوان گفت آنچه دبیرستان هاتف را در دید مخاطبین خود نسبت به تعداد زیادی از مدارس متمایز ساخته، اهمیت جدی دادن به موضوعات فوق در کنار کار آموزشی حرفه ای می باشد (واقعیت این است که متاسفانه در حال حاضر، برای اولیای محترمی که دغدغه ی تربیتی را از ابتدای ورود فرزند خود به محیط آموزشی، سرلوحه ی ذهن خود قرار داده اند، حق انتخاب زیادی وجود ندارد. لذا تلاش این مدرسه و مدارس مشابه در جهت حفظ زحمات چندین ساله ی پدران و مادران گرامی است).
اهمیت این موضوع از دو جنبه آموزشی و پرورشی قابل بررسی می باشد.
                            در مباحث مربوط به آموزش، قبلا به عواملی نظیر معلم خوب، نظارت مستمر و ... اشاره کردیم. آنچه امروز در مدارس اهمیت ویژه ای پیدا کرده، مدیریت فضای رقابتی است که خواه ناخواه دانش آموز ما با آن درگیر خواهد بود. این مدیریت که به نظر جزء مهمترین ارکان آموزشی ماست شامل ایجاد انگیزه ی لازم در مسیر تحصیل، پرورش روحیه ی اعتماد به نفس، نحوه ی رویارویی با مشکلات و حل مسائل پیش رو، نظارت مستمر بر روحیه ی دانش آموز و ... خواهد بود. ما در عمل می بینیم که حجم بالای فعالیت های یک مشاور یا معلم راهنما در یک پایه به این موضوعات اختصاص پیدا می کند و عملا زمینه ساز متمایز شدن عملکرد یک مدرسه خواهد بود.
                            در مباحث پرورشی باید گفت هر چند داشتن یک برنامه ی منسجم و دقیق به شکل گیری هویت یک نوجوان کمک می کند، اما صاحبنظران بر این عقیده هستند که در دوران نوجوانی جمع دوستان همسال در کنار خانواده، محیط و ... نقش اساسی را در تربیت ایفا می کند. از آنجا که تربیت با جدا کردن نوجوان از جمع همسالان به هیچ وجه امکان پذیر نیست و این نقش را هیچ گروه دیگری نیز نمی تواند به عهده بگیرد، باید گفت که نقطه ی کلیدی یک مدرسه ی خوب ، در نظر گرفتن شرایط فرهنگی خانواده های مخاطب خود است.  این در نظر گرفتن عملا به معنی یکسان بودن جزئیات شرایط نیست، بلکه منظور وجود دغدغه های مشترک در سطح خانواده هاست. از نگاه دیگر توجه به این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که وجود مربیان خوب، حتی وقتی آموزشی به صورت مستقیم صورت نگیرد ، اثر جدی خود را خواهد گذاشت.
                            مطالب فوق همه گویای اهمیت انتخاب یک مدرسه ی خوب برای فرزندانمان است.
دبیرستان هاتف یک برنامه ی کلی در زمینه ی المپیاد مرحله ی اول دارد که این برنامه در واقع از کلاس نهم آغاز می گردد. در طول تابستان و سال تحصیلی این برنامه اجرا و طبیعتا هر چه به پایه یازدهم یا یازدهم نزدیکتر می شویم حجم این برنامه افزایش خواهد یافت. طبیعتا در این مسیر دانش آموزان مستعد برای مراحل بعدی نیز شناسایی و برنامه ریزی ویژه ای را با هماهنگی با اولیای محترم به انجام می رسانیم. برنامه ی دبیرستان هاتف در این زمینه با توجه به ویژگی های هر دوره، با تغییراتی روبروست که این تغییرات در شورای آموزشی دبیرستان مورد بررسی قرار میگیرد. سیاستهای کلان آموزشی دبیرستان هاتف المپیاد محور نیست، اما سعی شده دانش آموزان مستعد و علاقه مند، زمینه ی لازم را برای پیشرفت خود داشته باشند.
در دوره  اول متوسطه در هر پایه دو کلاس با ظرفیت حدود ۲۵ نفر وجود دارد. در دوره دوم متوسطه نیز دو کلاس ریاضی و تجربی مجموعا ۵۰ نفر و یک کلاس انسانی که حدودا ۱۲ نفر هستند، در نظر گرفته شده است.
در کنار کسب حد نصاب علمی لازم برای دانش آموز، دغدغه مندی خانواده نسبت به امر تربیت، از مهم ترین انتظارات هاتف می باشد. در مورد ملاک علمی، توجه به این مطلب ضروری است که فاصله معنادار داشتن از متوسط جمع دانش آموزان در بدو ورود به مقطع جدید، سبب ضربه های جبران ناپذیر به دانش آموز می شود که گاهی جبران ناپذیر خواهد بود. برای حفظ انگیزه و عزت نفس دانش آموز، توجه به این نکته در انتخاب مدرسه ضروری است که نباید شرایط علمی دانش آموزان یک مدرسه، تفاوت جدی داشته باشد. همچنین از آن جا که در سن نوجوانی، همسالان تاثیر ویژه ای را می توانند در شکل گیری شخصیت نوجوان داشته باشند، لازم است که دغدغه مشترکی مبنی بر تربیت و لوازم آن، در خانواده و دانش آموز وجود داشته باشد.
نظر به اهمیت حفظ نشاط دانش آموزان در مسیر تحصیلی، برنامه های اردویی در متن برنامه اجرایی مدرسه به چند صورت قرار می گیرد: برنامه اردوی تفریحی چند روزه که یک بار در هر سال تحصیلی برگزار می گردد که به ترتیب در طول دوره ۵ ساله از هفتم تا یازدهم به شهرهای کاشان، اصفهان، مشهد،‌ یزد و مشهد بوده است. اردوهای تفریحی یک روزه که در دوره های حدود ۴۵ روزه، برگزار می گردد. در این برنامه ها سعی شده است که در عین حفظ تنوع و جذابیت، جنبه های تربیتی و شهودی دانش آموزان نیز تقویت گردد. پیشنهاد می شود برای دیدن برنامه های اردویی مدرسه به قسمت پرورشی وبسایت مراجعه نمایید.
تلاش ما در برنامه ریزی فعالیت های مختلف مدرسه به گونه ای بوده است که جلب حداکثر مشارکت دانش آموزان در فعالیت ها صورت بپذیرد. این مشارکت ها با تشکیل کارگروه های ویژه برای هر یک از برنامه ها توسط دانش آموزان آغاز و تا اجرای نهایی برنامه ها، ادامه پیدا می کند. این رویکرد سبب می شود که دانش آموزان، احساس تعلق بیشتری نسبت به مدرسه و برنامه های آن پیدا کنند. تقویت روحیه کار جمعی در دانش آموزان، توانمند شدن در برقراری ارتباط با دیگران، یادگیری مواجهه با تعارضات احتمالی،‌ ایجاد فرصت برای بروز استعدادهای فردی، توجه به علایق و رغبت ها،  و خلاصه تجربه زندگی واقعی، از جمله برکاتی است که در این رویکرد مدرسه به منصه ظهور می رسد. این فعالیت ها به بهانه مناسبت های مختلف مذهبی و یا ملی، و یا بر اساس تقویم اجرایی مدرسه در برنامه قرار می گیرند. پیشنهاد می شود گوشه ای از انعکاس این فعالیت ها را در قسمت پرورشی سایت ملاحظه بفرمایید.