چگونه فضای خانه خود را برای فصل امتحانات آماده کنیم؟

چگونه فضای خانه خود را برای فصل امتحانات آماده کنیم؟

1396/1/12


با فضاسازی مناسب خانه در ایام امتحانات می توانیم کمک شایانی به دانش آموزانمان داشته باشیم. این فضاسازی مربوط به امکانات و تجهیزات، تغذیه، فضای روانی و حاکمیت آرامش می باشد.

واضح است که مطالعه ی درست و مفید، نیازمند وجود تمرکز در زمان مطالعه است. از این رو، برای دانش آموزی که حتی اختلالی در زمینه تمرکز ندارد، رعایت مواردی ضروری به نظر می رسد. شرایط فیزیکی مکان مطالعه اعم از نظم و شلوغ نبودن بصری محیط اطراف، صندلی و میز مطالعه، نور کافی و تفکیک فضای مطالعه با بقیه فعالیت های منزل می تواند نقش موثری در مفید بودن مطالعه شما داشته باشد. بدیهی است که هر درس، روش خاصی را برای مطالعه بهتر می طلبد که پرداختن به این موضوع در اینجا مورد نظر نیست.

برخی از خانواده ها در مدیریت فضای رسانه ای منزل خود نیز با تصمیم جمعی شرایطی را مهیا می کنند که در فضاسازی بسیار موثر خواهد بود. خانواده نیز می توانند از زمان امتحانات برای مطالعه بهره ببرند و خلاصه تغییراتی را در جو عمومی منزل ایجاد نمایند.

نوع تغذیه دانش آموز نیز در آرامش بخشی موثر خواهد بود. توصیه می شود از خوردن غذاهای محرک نظیر فست فود، سس زیاد و ... اجتناب شود که در ازدیاد اضطراب موثر خواهد بود.

دست آخر مدیریت روانی فضای منزل در ایام امتحانات، می تواند کمک زیادی به تمرکز دانش آموز نماید. تصمیمات خانوادگی،بررسی و حل مشکلات خانوادگی که باعث مشغولیت های فکری می شود، سبب کاهش تمرکز خواهد شد. ممکن است فرزند ما در این ایام از آزمونی ناراضی به خانه برگردد، فراموش نکنیم که حفظ روحیه مناسب برای ادامه آزمونها لازم و ضروری است؛ گاهی مشاهده می شود یک خطا سبب بروز خطاهای بعدی می شود.