مروری بر نتایج کنکور دبیرستان هاتف

1396/1/12

دسته:آموزشی

از موضوعات مهمی که در بررسی وضعیت آموزشی در مقطع متوسطه همواره مورد توجه بوده، آمار قبولی در دانشگاه ها است. از این رو، در این قسمت سعی نموده ایم گزارش کاملی از نتایج دبیرستان هاتف در کنکور دانشگاه ها، برای مخاطبان گرامی ارائه دهیم که قبل از بررسی آن، توجه شما را به نکاتی جلب می نماید:
اسامی دانش آموختگان هاتف که انتخاب رشته نموده اند، به تفکیک دوره ی فارغ التحصیلی ثبت شده است. دوره ی ۱ دبیرستان هاتف در کنکور سال ۱۳۷۲ شرکت کرده است. ابتدا به سهم دانشگاه های دولتی در تهران پرداخته شده است که میانگین در کل دوره ها حدود ۶۶ درصد و در ۱۰ دوره اخیر با جدی تر شدن رقابت به بالای ۷۰ درصد رسیده است. در جدول تحلیل نتایج غیر از اصطلاح دانشگاه های دولتی و آزاد، با ستون « دانشگاه های دولتی برتر تهران » برمی خوریم که مربوط به دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی و علوم پزشکی ایران می باشد. لازم به ذکر است که آمار حاکی از قبولی بیش از ۵۰ درصدی در این دانشگاه هاست. هم چنین در گروه دانشگاه های دولتی برتر کشور، علاوه بر مراکز فوق دانشگاه هایی نظیر صنعتی اصفهان، تبریز، مشهد و ... نیز قرار می گیرند که بررسی این گروه نیز جالب توجه خواهد بود.
با توجه به رویکرد توجه جدی به علاقه ی دانش آموختگان و نیز تغییرات مقطعی در سهمیه و ظرفیت دانشگاه ها، شاهد نوسانات جزئی در نتایج هستیم که تحلیل آن ها نیازمند بررسی های تخصصی تر می باشد که در این مجال نمی گنجد.
کارنامه ی درخشان دبیرستان غیردولتی هاتف در ربع قرن تجربه ی خود، گویای زحمات مربیان دلسوز در کنار دانش آموزان عزیز خود می باشد.

برای مشاهده ی کامل نتایج به همراه نتایج تفکیکی دوره ها کلیک نمایید.